لوازم شخصی

نکات کاربردی در نگهداری از ریش تراش شارژی

نکات کاربردی در نگهداری از ریش تراش شارژی

نکات مفید و کاربردی در نگهداری از ریش تراش شارژی

استفاده از ریش تراش های برقی یکی از روش های اصلاح موهای زائد است، که امروزه مورد استفاده مردان قرار می‌ گیرد. در واقع با یک بار هزینه کردن و خرید یک دستگاه الکترونیکی اصلاح صورت، می‌توانید به‌آسانی و در خانه موهای زائد صورت را اصلاح کنید؛ اما این وسیله همانند سایر وسایل الکترونیکی به مراقبت احتیاج دارد و باید به‌درستی از آن استفاده کنید تا طول عمر آن بیشتر شده و به‌مرور زمان کارایی خود را از دست ندهد. در بانه کالا می‌خواهیم در مورد روش‌های مراقبت از ریش تراش های برقی و نحوه استفاده درست از آن ها، بیشتر صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید :

 

 نگهداری انواع ریش تراش های شارژی

الف) روش‌های مراقبت و نگهداری از ریش‌تراش

بعد از هر بار استفاده آن را تمیز کنید.

هیچ چیز به‌اندازه موهای انباشته شده، پوست مرده، خاک و سایر مواد مضر محیطی، به تیغه‌های ریش‌تراش آسیب نمی‌زند، درواقع وقتی شما از این وسیله استفاده می‌کنید، این مواد به لابه‌لای تیغه‌ها نفوذ کرده و به‌مرور باعث افزایش باکتری‌ها بر روی سطح آن می‌شود، این میکروب‌ها هم تیغه را آلوده می‌کند، هم‌فشار بیشتری به موتور وارد می‌کند و هم در استفاده‌های بعدی باعث انتقال بیماری‌ها به پوست شما خواهد شد؛ اما وقتی ریش‌تراش را تمیز و ضدعفونی می‌کنیم طول عمر موتور آن بیشتر شده و برای پوست شما نیز هیچ خطری ندارد.

 

اگر ریش تراش شما از قابلیت تمیزکنندگی خودکار بهره نمی‌برد شما باید، در هر بار استفاده آن را طبق دستورالعمل دستگاه تمیز کنید. اکثر ریش‌تراش‌های مدرن دارای سری قابل جداسازی هستند که به‌راحتی جدا شده و با آب داغ و صابون قابل شست‌وشو می‌باشد، برخی نیز به‌صورت ضد آب طراحی می‌شوند و شما می‌توانید آن در زیر آب تمیز کنید. در این راستا بهتر است از یک براش و یا مسواک استفاده کنید تا فضای غیرقابل‌دسترس آن نیز تمیز شود.

سعی کنید برای خارج کردن آلودگی‌ها از داخل تیغه‌ها آن را با ضربات محکم بر روی سینک نکوبید زیرا این کار به قطعات آن آسیب وارد می‌کند
.

بعد از شست‌وشو سعی کنید آن را کاملاً خشک کنید و سپس تیغه و سری‌ها را جاسازی کنید، زیرا رطوبت به‌مرور باعث ایجاد رسوبات آهکی شده و عملکرد آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد و ممکن است به‌مرور به بخش الکترونیکی آن آسیب وارد کند.

اگر ریش تراش شما برای محیط‌های مرطوب و زیر دوش آب طراحی‌شده است، با این ‌حال صد در صد ضد آب نیست؛ بنابراین توصیه می‌کنیم برای مدت‌زمان خیلی طولانی بدنه آن را در زیر آب قرار ندهید؛ و بعد از اتمام کار آن را در حمام و در معرض بخار هوا رها نکنید. بهتر است بعد از تمیز کردن و خشک‌کردن آن را در کیف مخصوصش قرار داده و در کمد نگهداری کنید.

 

 

روغن کاری ریش تراش نکات کاربردی در نگهداری از ریش تراش شارژی

ریش‌تراش را روغن کاری کنید.

اصطکاک بین تیغه‌های ریش‌تراش باعث سایش بیشتر آن‌ها شده و قطعات زودتر از حد انتظار مستهلک می‌شوند. همچنین این سایش می‌تواند گرمای بیشتری ایجاد کند و باعث تحریک و ناراحتی پوستتان شود؛ بنابراین بهتر است قبل از هر بار استفاده آن را با روغن مخصوص و سبک، روغن‌کاری کنید. این روان کننده‌ها حاوی خواص ضد خوردگی نیز هستند که سطوح قطعات فلزی را صاف و بدون عیب و نقص نگه می‌دارند.

تنها یک قطره در هر فویل یا تیغه بریزید، همین یک قطره روغن معجزه می‌کند و کارایی دستگاه شما را بالاتر خواهد برد. برخی از برندهای ریش‌تراش، مانند براون و پاناسونیک در بسته همراه دستگاه یک روغن مخصوص نیز قرار می‌دهند، بااین‌حال شما به‌راحتی می‌توانید این روغن را تهیه کرده و یا از روغن ماشین خیاطی‌تان استفاده کنید. برای استفاده دقیق از آن بهتر است راهنمای دستگاه خود را مطالعه کنید.

 

استفاده از اسپری‌های ضدعفونی‌کننده

درواقع استفاده از این اسپری‌های ضروری نیست اما بهتر است از آن استفاده کنید. ممکن است در هنگام استفاده از ریش‌تراش مقداری از پوست صورتتان را خراش دهید، بنابراین از این راه میکروب‌ها و بیماری‌های مختلفی به بدن شما وارد می‌شوند. بااینکه این وسیله شخصی است اما جانب احتیاط را رعایت کنید و قبل از هر بار استفاده مقداری اسپری ضدعفونی‌کننده سازگار باپوست بر روی تیغه‌های آن اسپری کنید.

برای نگهداری از ریش‌تراش از کیف محافظ استفاده کنید.

اکثر ریش‌تراش‌ها از بدنه محکمی ساخته شده‌اند که به‌آسانی ضربه نمی‌بینند، اما تیغه‌های آن‌ها آسیب‌پذیر است و ممکن است براثر ضربه خراب شود. این تیغه‌ها به ضربه‌های مکانیکی بسیار حساس هستند، بنابراین در هنگام استفاده از آن‌ها، محکم آن را بر وی سطح سفت مانند سینک روشویی قرار ندهید و یا از روش‌های خشن برای تمیز کردن تیغه‌های آن استفاده نکنید. بهتر است از ریش‌تراش‌هایی استفاده کنید که دارای سری محافظ و یا کیف نگه‌دارنده هستند تا در هنگامی‌که آن را در کمد خود قرار می‌دهید دچار سانحه نشوند.

مراقب باتری ریش‌تراش خود باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *